Działanie numer 1:
Utworzenie internetowego Kiosku Usług Metrologicznych i jego wdrożenie
W ramach zadania zaplanowano utworzenie internetowego Kiosku Usług Metrologicznych. Kiosk ten będzie formą udostępnienia usług badawczych z wykorzystaniem stworzonej w poprzednim etapie Bazie Infrastruktury Metrologicznej, opracowanej w ramach wcześniejszego Zadania Ministra Edukacji i Nauki
Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:
- opracowanie zawartości merytorycznej oraz zakresu usług dostępnych w ramach Kiosku Usług Metrologicznych;
- fizyczne utworzenie narzędzia cyfrowego pn.: Kiosk Usług Metrologicznych;
- określenie regulacji i zasad korzystania z Kiosku Usług Metrologicznych;
- określenie zasad dostępności do systemu, rejestracji i zakładania konta;
- określanie zasad dostępności aparatury pomiarowej;
- realizacja zadań w zakresie utrzymania i konserwacji systemu w trybie ciągłym.
Działanie numer 2:
Usieciowanie współpracy pomiędzy nauką a otoczeniem społeczno-gospodarczym
Kolejnym zaplanowanym działaniem jest podjęcie kroków zmierzających do zacieśnienia współpracy pomiędzy nauką, a otoczeniem społeczno-gospodarczym w ramach Polskiej Unii Metrologicznej.
Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:
- organizacja Warsztatów Metrologicznych dla młodych pracowników nauki oraz studentów i uczniów szkół ponadpodstawowych z wykorzystaniem infrastruktury metrologicznej Głównego Urzędu Miar oraz laboratoriów wiodących ośrodków naukowych w Polsce i innych;
- diagnoza potrzeb wsparcia przemysłu w zakresie pomiarów i metrologii;
- synergiczne zacieśnianie współpracy z biznesem poprzez wsparcie członków Klastra Metrologicznego;
- organizacja Kongresu Gospodarczego – Metrologia Przyszłości;
- promocja doktoratów wdrożeniowych i wsparcie doktorantów;
- usieciowane realnej współpracy na linii nauka – przemysł.
Działanie numer 3:
Organizacja międzynarodowej konferencji naukowej „New Trends in Metrology”
Prezentacja prac naukowych będących efektem integracji w ramach Polskiej Unii Metrologicznej PUM oraz krajowej i międzynarodowej współpracy inicjowanej w ramach działalności PUM, będzie możliwa podczas cyklicznej, odbywającej się co dwa lata międzynarodowej konferencji naukowej „New Trends in Metrology”, która została zapoczątkowana w 2022 r.
Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:
- przygotowanie potencjalnej bazy jednostek biorących udział w międzynarodowej Konferencji;
- uaktualnienie i ciągły serwis strony internetowej konferencji;
- opracowanie zaproszeń i ich kolportaż;
- analiza i wyłonienie miejsca organizacji konferencji w Polsce;
- przygotowanie specyfikacji i wyłonienie wykonawców usług, m.in. na usługi poligraficzne, reklamowe czy cateringowe;
- opracowanie i wydruk materiałów promocyjnych;
- działania promocyjne i informacyjne w mediach;
- opracowanie i wykonanie certyfikatów dla uczestników;
- organizacja międzynarodowej Konferencji przez PUM;
- kolportaż materiałów pokonferencyjnych.
Działanie numer 4:
Promocja metrologii w kraju i zagranicą
Siłę napędową każdego obszaru działalności człowieka jest promocja i reklama. Przedmiotem promocji Polskiej Unii Metrologicznej będzie przede wszystkim metrologia i systemy pomiarowe, ale również PUM i jej członkowie.
Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:
- zorganizowanie Naukowego Pikniku Metrologicznego z okazji Światowego Dnia Metrologii;
- współzorganizowanie Konkursu Wiedzy o Metrologii dla uczniów szkół ponadpodstawowych;
- organizacja warsztatów metrologicznych;
- prowadzenie strony www i bloga – ich kontynuacja i rozbudowa;
- transfer informacji promocyjnych przez wybrany kanał Social media – Facebook;
- opracowanie relacji prasowych;
- opracowanie i wydruk materiałów promocyjnych (ulotek, folderów i plakatów, itp.);
- przygotowanie i realizacja wizyt bezpośrednich - obecność przedstawicieli PUM na różnego rodzaju piknikach naukowych, zewnętrznych eventach związanych z tematyką metrologiczną oraz wizyty w instytucjach stowarzyszonych w ramach PUM (uczelniach, instytutach, przedsiębiorstwach, szkołach, stowarzyszeniach);
- realizacja zakupów gadżetów, promocyjnych;
- realizacja ww. działań promocyjnych w trybie ciągłym;
- udział w konferencjach, seminariach, sympozjach, forach, targach, festiwalach naukowych, dniach otwartych i innych spotkaniach zarówno w kraju jak i zagranicą;
- kampanie billboardowe i radiowe.
Działanie numer 5:
Organizacja mobilnych laboratoriów metrologicznych
Powstanie Mobilnych Laboratoriów Metrologicznych, w tym organizacja wyposażenia pomiarowego są odpowiedzią na potrzeby kształcenia młodzieży ponadpodstawowej i rozbudzania w nich zainteresowania metrologią oraz kształtowania świadomości i odpowiedzialności metrologicznej
Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:
- analiza ankietowa potrzeb sprzętowych i określenie niezbędnego wyposażenia;
- zdefiniowanie składu walizkowego zestawu pomiarowego i instrukcji pomiarowych;
- określenie wymagań dotyczących warunków transportowych;
- określenie zasad udostępniania pojazdu samochodowego PL do tego celu;
- zakup wyposażenia pomiarowego;
- analiza i wybór najkorzystniejszych ofert oraz dostawcy;
- określenie regulacji i zasad korzystania z mobilnych laboratoriów metrologicznych;
- realizacja pokazów edukacyjnych podczas spotkań dydaktycznych i festiwali nauki;
- zajęcia warsztatowe w szkołach ponadpodstawowych i instytucjach kształcenia ponadpodstawowego;
- warsztaty praktyczne i pokazowe w przedsiębiorstwach.