Działanie numer 1:

Utworzenie internetowego Kiosku Usług Metrologicznych i jego wdrożenie

W ramach zadania zaplanowano utworzenie internetowego Kiosku Usług Metrologicznych. Kiosk ten będzie formą udostępnienia usług badawczych z wykorzystaniem stworzonej w poprzednim etapie Bazie Infrastruktury Metrologicznej, opracowanej w ramach wcześniejszego Zadania Ministra Edukacji i Nauki

Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:

  • opracowanie zawartości merytorycznej oraz zakresu usług dostępnych w ramach Kiosku Usług Metrologicznych;
  • fizyczne utworzenie narzędzia cyfrowego pn.: Kiosk Usług Metrologicznych;
  • określenie regulacji i zasad korzystania z Kiosku Usług Metrologicznych;
  • określenie zasad dostępności do systemu, rejestracji i zakładania konta;
  • określanie zasad dostępności aparatury pomiarowej;
  • realizacja zadań w zakresie utrzymania i konserwacji systemu w trybie ciągłym.

 

Działanie numer 2:

Usieciowanie współpracy pomiędzy nauką a otoczeniem społeczno-gospodarczym

Kolejnym zaplanowanym działaniem jest podjęcie kroków zmierzających do zacieśnienia współpracy pomiędzy nauką, a otoczeniem społeczno-gospodarczym w ramach Polskiej Unii Metrologicznej.

Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:

  • organizacja Warsztatów Metrologicznych dla młodych pracowników nauki oraz studentów i uczniów szkół ponadpodstawowych z wykorzystaniem infrastruktury metrologicznej Głównego Urzędu Miar oraz laboratoriów wiodących ośrodków naukowych w Polsce i innych;
  • diagnoza potrzeb wsparcia przemysłu w zakresie pomiarów i metrologii;
  • synergiczne zacieśnianie współpracy z biznesem poprzez wsparcie członków Klastra Metrologicznego;
  • organizacja Kongresu Gospodarczego – Metrologia Przyszłości;
  • promocja doktoratów wdrożeniowych i wsparcie doktorantów;
  • usieciowane realnej współpracy na linii nauka – przemysł.

 

Działanie numer 3:

Organizacja międzynarodowej konferencji naukowej „New Trends in Metrology”

Prezentacja prac naukowych będących efektem integracji w ramach Polskiej Unii Metrologicznej PUM oraz krajowej i międzynarodowej współpracy inicjowanej w ramach działalności PUM, będzie możliwa podczas cyklicznej, odbywającej się co dwa lata międzynarodowej konferencji naukowej „New Trends in Metrology”, która została zapoczątkowana w 2022 r.

Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:

  • przygotowanie potencjalnej bazy jednostek biorących udział w międzynarodowej Konferencji;
  • uaktualnienie i ciągły serwis strony internetowej konferencji;
  • opracowanie zaproszeń i ich kolportaż;
  • analiza i wyłonienie miejsca organizacji konferencji w Polsce;
  • przygotowanie specyfikacji i wyłonienie wykonawców usług, m.in. na usługi poligraficzne, reklamowe czy cateringowe;
  • opracowanie i wydruk materiałów promocyjnych;
  • działania promocyjne i informacyjne w mediach;
  • opracowanie i wykonanie certyfikatów dla uczestników;
  • organizacja międzynarodowej Konferencji przez PUM;
  • kolportaż materiałów pokonferencyjnych.

 

 

Działanie numer 4:

Promocja metrologii w kraju i zagranicą

Siłę napędową każdego obszaru działalności człowieka jest promocja i reklama. Przedmiotem promocji Polskiej Unii Metrologicznej będzie przede wszystkim metrologia i systemy pomiarowe, ale również PUM i jej członkowie.

Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:

  • zorganizowanie Naukowego Pikniku Metrologicznego z okazji Światowego Dnia Metrologii;
  • współzorganizowanie Konkursu Wiedzy o Metrologii dla uczniów szkół ponadpodstawowych;
  • organizacja warsztatów metrologicznych;
  • prowadzenie strony www i bloga – ich kontynuacja i rozbudowa;
  • transfer informacji promocyjnych przez wybrany kanał Social media – Facebook;
  • opracowanie relacji prasowych;
  • opracowanie i wydruk materiałów promocyjnych (ulotek, folderów i plakatów, itp.);
  • przygotowanie i realizacja wizyt bezpośrednich - obecność przedstawicieli PUM na różnego rodzaju piknikach naukowych, zewnętrznych eventach związanych z tematyką metrologiczną oraz wizyty w instytucjach stowarzyszonych w ramach PUM (uczelniach, instytutach, przedsiębiorstwach, szkołach, stowarzyszeniach);
  • realizacja zakupów gadżetów, promocyjnych;
  • realizacja ww. działań promocyjnych w trybie ciągłym;
  • udział w konferencjach, seminariach, sympozjach, forach, targach, festiwalach naukowych, dniach otwartych i innych spotkaniach zarówno w kraju jak i zagranicą;
  • kampanie billboardowe i radiowe.

 

Działanie numer 5:

Organizacja mobilnych laboratoriów metrologicznych

Powstanie Mobilnych Laboratoriów Metrologicznych, w tym organizacja wyposażenia pomiarowego są odpowiedzią na potrzeby kształcenia młodzieży ponadpodstawowej i rozbudzania w nich zainteresowania metrologią oraz kształtowania świadomości i odpowiedzialności metrologicznej

Do najważniejszych zadań w ramach działania należą:

  • analiza ankietowa potrzeb sprzętowych i określenie niezbędnego wyposażenia;
  • zdefiniowanie składu walizkowego zestawu pomiarowego i instrukcji pomiarowych;
  • określenie wymagań dotyczących warunków transportowych;
  • określenie zasad udostępniania pojazdu samochodowego PL do tego celu;
  • zakup wyposażenia pomiarowego;
  • analiza i wybór najkorzystniejszych ofert oraz dostawcy;
  • określenie regulacji i zasad korzystania z mobilnych laboratoriów metrologicznych;
  • realizacja pokazów edukacyjnych podczas spotkań dydaktycznych i festiwali nauki;
  • zajęcia warsztatowe w szkołach ponadpodstawowych i instytucjach kształcenia ponadpodstawowego;
  • warsztaty praktyczne i pokazowe w przedsiębiorstwach.

 

fundusze.png

Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Operacyjny Wiedza Edukacja Rozwój 2014-2020 "PL2022 - Zintegrowany Program Rozwoju Politechniki LubelskiejPOWR.03.05.00-00-Z036/17